Email Marketing – Kolejka wiadomości czy newsletter?

Email Marketing w Twoim biznesie pozwala Ci w wielkim skrócie zarabiać więcej. Wiadomości możesz wysyłać jako „kolejkę wiadomości” lub jako „newsletter”, co wybrać?

Za moment wyjaśnię Ci czym jest kolejka wiadomości, a czym jest newsletter. Tymczasem skupmy się trochę na Różnych systemach do email marketingu.

Na rynku jest wiele systemów do email marketingu, mamy mail2day, GetResponse, netmailer, implebot, benefiter i wiele, wiele innych. Poszczególne systemy różnią się między sobą funkcjonalnościami.
Ten wpis bazuje na możliwościach GetResponse dostępnych w programie pod koniec stycznia 2014 roku (systemy email marketingu są ciągle rozbudowywane, więc w chwili kiedy czytasz te słowa, ten system może mieć wiele nowych/zmodyfikowanych funkcjonalności).

Zatem w zależności od tego z jakiego autorespondera (tak popularnie nazywa się system do email marketingu) korzystasz, możesz mieć inne możliwości działania.

Newsletter a kolejka wiadomości

Newsletter – to wiadomość wysyłana jednorazowo powiedzmy „TU I TERAZ”. Służy do wysyłania
aktualnych informacji (newsy) informacji o promocjach, o nowych wpisach (np. na blogu), o nowych wydarzeniach.
W wielu systemach istnieje możliwość ustalenia daty wysyłki danego newslettera (w niektórych możesz ustalić datę i godzinę wysyłki w innych samą datę).
Możliwość zdefiniowania daty wysyłki pozwala Ci przygotować kampanię emailową z kilkudniowym wyprzedzeniem.
Możesz ustalić datę wysyłki np. na dzień jutrzejszy na godzinę 5.00 (rano) i kiedy Ty smacznie śpisz, Twój newsletter jest dostarczany do czytelników.

Kolejka wiadomości email – to z góry zdefiniowane wiadomości, które zostaną wysłane (ważne!) w określonym odstępie czasu od zapisu na daną listę. Np. wiadomość może zostać wysłana 1 dzień po zapisie.
Zapisujesz się np. TERAZ i jest powiedzmy godzina 12.30, więc 'jutro’ system automatycznie wyśle Ci wiadomość.
W niektórych systemach wiadomości z kolejki są wysyłane o tej samej godzinie o której nastąpił zapis na listę.

Kolejkę wiadomości możesz wykorzystać np. do stworzenia emailowego kurus, w ramach którego odbiorca każdego dnia (lub w innym okresie czasu) będzie otrzymywać wiadomości.

Kolejka wiadomości może służyć np. do budowy wizerunku. W biznesie dobrze by każde Twoje działanie miało swój cel. Tak samo jest i tutaj. Jeśli w

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *